- Arkisto
- Artikkelit ja blogit
- Attendon kaksi hoivakotia maan kymmenen parhaimman joukossa
Attendon kaksi hoivakotia maan kymmenen parhaimman joukossa
Jaa
Attendo Kalmari Saarijärveltä sekä Attendo Haga Uusikaarlepyystä ovat THL:n kyselyssä maan kymmenen parhaimman joukossa, sijoilla 5 ja 6.
Lisäksi Attendon hoivakoti on kolmen parhaan joukossa kaikkiaan yhdeksällä hyvinvointialueella. Etelä-Karjalassa ja Pohjois-Savossa kolmen kärkiporukkaan on yltänyt peräti kaksi Attendo-kotia.
– Tulos on hieno niin Attendon kuin suomalaisen vanhushoivan kannalta. THL:n mukaan enemmistö asiakkaista on tyytyväisiä vanhuspalveluihin. Eniten iloitsen tietysti Attendo-kotien saamasta hyvästä palautteesta ja onnittelen kaikkia hyvää palautetta saaneita työntekijöitämme, sanoo toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.
THL:n mukaan suurin osa kyselyyn vastanneista vanhuksista on tyytyväisiä saamaansa palveluun ja olisi valmis suosittelemaan sitä muille. THL:n mukaan asiakkaat pitävät hoitajia ystävällisinä, luottavat heihin ja kokevat olonsa turvalliseksi. Valtaosin asiakkaat saavat apua nopeasti, kun sitä tarvitsevat.
– Viesti on samansuuntainen äskettäin julkistamassamme omassa tyytyväisyyskyselyssämme. Tämä kertoo siitä, että ASKO-keskustelumme ja -harjoittelumme ja johtamisen valmennuksemme tuottavat tulosta ja että olemme edenneet muutosmatkallamme, Holmqvist sanoo.
Hyvinvointialueilla kolmen parhaan joukossa ovat seuraavat Attendo-kodit:
- Attendo Vuoksenniska, Imatra, Etelä-Karjalan HVA
- Attendo Vuoksela, Imatra, Etelä-Karjalan HVA
- Attendo Tamminiitty, Teuva, Etelä-Pohjanmaan HVA
- Attendo Jouhenjoki, Kerimäki/Savonlinna, Etelä-Savon HVA
- Attendo Onnentupa, Ristijärvi, Kainuun HVA
- Attendo Kalmari, Saarijärvi, Keski-Suomen HVA
- Villa Linnea, Espoo, Länsi-Uudenmaan HVA
- Attendo Ruusuvuori, Tampere, Pirkanmaan HVA
- Attendo Haga, Uusikaarlepyy, Pohjanmaan HVA
- Attendo Iltatuuli Nilsiä, Nilsiä/Kuopio, Pohjois-Savon HVA
- Attendo Männistön Sydän, Kuopio, Pohjois-Savon HVA
Ympärivuorokautisen palveluasumisen asukkaat arvioivat palvelua viiden kohdan perusteella: 1) Saan tarpeeksi apua ja palvelua 2) Hoitajat ovat ystävällisiä 3) Minulla on turvallinen olo 4) Toiveitani otetaan huomioon hoivassa ja palvelussa 5) Olen tyytyväinen ruokaan.
THL:n Kerro palvelustasi -kysely tehtiin keväällä 2022. THL toteuttaa kyselyn kotihoidossa ja ympärivuorokautisessa palveluasumisessa jatkossa kahden vuoden välein.
Kysely lähetettiin kaikkiin Manner-Suomen yli 2 800 vanhuspalveluyksikköön, joissa oli säännöllisiä tai pitkäaikaisia iäkkäitä asiakkaita. Kyselyyn vastasi 42 000 asiakasta.